Saavutettavuusseloste
In English

Ajankohtaista

Tilaa rss syöte
Tilaa rss syöte

Suodata uutisvirtaa

Teemoittain

Sisältötyypeittäin

Yhä useampi iäkäs on tottunut digilaitteiden käyttäjä – digituen tarve ei silti ole vähentynyt vaan muuttanut muotoaan

12.5.2020
Ikääntyneet
Artikkeli

Yhä suurempi osa yli 75-vuotiaista on tottunut käyttämään älypuhelinta ja internetiä. Samalla läheisten tarjoaman digituen tarve on muuttanut muotoaan tietokoneen ja verkon peruskäytöstä...

Lue lisää

Tukija, päätöksentekijä, fasilitaattori – terveydenhuollon johdolta vaaditaan monenlaisia rooleja digitaalisten terveyspalveluiden käyttöönotossa

7.5.2020
Uudenlainen työkulttuuri
Artikkeli

Terveydenhuollon johdon on otettava haltuunsa erityisesti työntekijöiden tukijan rooli, kun digitaalisia terveyspalveluita otetaan käyttöön organisaatioissa. Tuore kirjallisuuskatsaus selvitti...

Lue lisää

Yksinkertainen Ota yhteyttä –kutsunappi kunnan verkkosivuilla madalsi mielenterveyspalvelujen kynnystä

6.5.2020
Uncategorized, Sosiaalisesti syrjäytyneet, Käytettävyys
Artikkeli

Yksinkertainen Ota yhteyttä -tekstillä varustettu nappi Kirkkonummen kunnan verkkosivuilla madalsi kynnystä hakeutua mielenterveyspalveluihin. Kunnan mielenterveys- ja päihdepalveluiden...

Lue lisää

Opis­ke­li­jat kar­toit­ti­vat ikäih­mis­ten di­gi­tai­to­ja

5.5.2020
Ikääntyneet, Sosiaalisesti syrjäytyneet
Artikkeli

Haastattelut ovat osa DigiIN-hanketta, jossa kehitetään saavutettavia digitaalisia palveluja. ...

Lue lisää

Peruttu: palvelujen saatavuus digiaikana -seminaari 18.3.

29.1.2020
Yleinen
Artikkeli

Seminaari on valitettavasti päätetty siirtää koronavirustilanteen vuoksi. Etsimme seminaarille uuden ajankohdan ja samalla isomman tilan, sillä tulijoita olisi ollut enemmän kuin saliin...

Lue lisää

Järjestelmien käytettävyys ja kunnon perehdytys avaimia lääkärien digistressiin

2.12.2019
Yleinen, Uutinen, Käytettävyys, Uudenlainen työkulttuuri
Artikkeli

Jatkuvasti muuttuvat ja vaikeakäyttöiset tietojärjestelmät ovat muodostuneet merkittäväksi stressinaiheuttajaksi lääkäreille. Tietojärjestelmien hyvä käytettävyys onkin avainasemassa...

Lue lisää

Digipalvelut yleistyvät, mutta kasvokkain palvelua ei ole syytä unohtaa

20.11.2019
Yleinen, Uutinen
Artikkeli

Käytettävyys, kasvokkaisen palvelun tärkeys ja empatia. Nämä olivat teemat, jotka toistuivat, kun DigiIN-hankkeen aloitusseminaarissa maanantaina 11.11. puhuttiin sosiaali- ja terveydenhuollon...

Lue lisää

Sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelut voivat syrjäyttää haavoittuvia ryhmiä – saadaanko kaikki pidettyä mukana?

5.11.2019
Yleinen, Blogi, Ikääntyneet, Uudenlainen työkulttuuri, Käytettävyys, Monikulttuurisuus, Sosiaalinen syrjäytyminen
Artikkeli

Helsingin Vuosaaren terveysasemalle tulee joka kuukausi noin 1 300 sähköistä yhteydenottoa. Asiakas saa vastauksen yhteydenottoon usein samana päivänä. ...

Lue lisää

DigiIN-hanke alkaa: millaisesta tilanteesta lähdemme liikkeelle?

30.10.2019
Yleinen
Artikkeli

DigiIN-hanke pyrkii löytämään toimivia ratkaisuja siihen, miten kaikki väestöryhmät saadaan pidettyä mukana terveys- ja hyvinvointipalveluiden digitalisoituessa. ...

Lue lisää

Digisyrjäytymisen ehkäisyyn keskittyvä DigiIN sai Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoituksen

15.10.2019
Yleinen
Artikkeli

THL:n tutkimusprofessorin Tarja Heponiemen johtama DigiIN-konsortio on saanut Suomen Akatemian Strategisen tutkimuksen neuvoston (STN) rahoituksen. ...

Lue lisää